onsdag 2 oktober 2013

STRÖMLÖST

igår på kvällen hemma i lyan...
Jag började att städa,,tog en paus för lite fika och Fb-spel..
Helt plötsligt så la Tvn av,,
Tänkte inte mer på det,,,den gör så ibland,,Boxen alltså,,lägger av..
Helt plötsigt varnade datorn för låg batterinivå,,,Va f-n..
Då var jag ju bara tvungen att kolla,,
Jaha,,ingenting funkade,,
Kollade säkringsskåpet,,allt i sin ordning..
Med risk för att batteriet snart var dött i mobilen också..
Ringde jag Fortum,,Nää inget som låg på deras bord,,
Troligtvis nåt i källaren trodde hon eftersom både trapp/portbelysning lös,,
Vid 18.30 ringde jag SB.s Jour..
Japp dom skulle skicka en bil..
Grejen var att det var endast lägenheterna i min trappuppgång som var mörka..
Elementen var iaf varma,,det var väl för väl det,,,
Efter 2 timmar var det fortfarande svart,,
Då ringde jag IGEN,,,Tjatkärring..
Han i andra änden sa att han skulle kolla upp vart dom var..
När klockan var strax före 21.00,,,gick jag och la mig...Fortfarande mörkt inne..
Kändes väldigt konstigt att sitta och stirra in i en vägg..
När klockan var 23.30,,vaknade jag av det det lös för fullt i heela våningen..
Jippie,,,
Gick upp och släckte alla lampor och somnade om igen..
Och vaknade vid 03.30 nu i morse..
Skithungrig..
Det här var det enda jag åt igår till middag..
Och nu på morgonkvisten har jag klämt i mig ett gäng till,,,
Snart dags att hoppa in i duschen,,,
Och försöka få till fina frillan och lite spackel ansiktet,,
Så att jag inte skrämmer ihjäl barnen när dom kommer till skolan,,
 
Tjooo
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det där är det brödet jag äter nu. Och om jag verkligen är sugen på mjukt bröd så blir det surdegsbröd, så dutti ja e! :D // Sandra

    SvaraRadera
  2. Mmmmm,,fast det är faktiskt gott,,,Men jag blir sjukt gasig i magen av det,,Kanske för alla nyttiga fibrer som finns i,,hehehe..
    Japp,,Jag är faktiskt impad av dig,,har man bara gett sig f-n på nåt så brukar det gå,,
    Skicka din bloggadress på FB eller nåt,,så ska jag länka om du fortfarande vill det...

    SvaraRadera